Pašnovērtējuma Ziņojums
Pašnovērtējuma Ziņojums
Rīga, 01.11.2024
(vieta, datums)
PPII "Perspektīva" vadītāja: L.Ivolgina
1. Izglītības iestādes vispārīgs raksturojums
1.1 Izglītojamo skaits un īstenotās izglītības programmas 2023./2024. mācību gadā
1.2.1. dzīvesvietas maiņa (cik daudzi izglītojamie izglītības iestādē 2023./2024. mācību gada laikā); - neviens
1.2.2. vēlme mainīt izglītības iestādi (cik daudzi izglītojamie izglītības iestādē 2022./2023. mācību gada laikā, galvenie iestādes maiņas iemesli);
8 bērni – uzsāka mācības pirmā klasē
1 bērns – cita vecāku reliģiskā ticība
1 bērns – cita apmācības programma
1.2.3. cits iemesls (cik daudzi izglītojamie izglītības iestādē, iestādes maiņas iemesls).- nav
1.3. Pedagogu ilgstošās vakances un atbalsta personāla nodrošinājums
2. Izglītības iestādes darbības pamatmērķi un prioritātes
2.1. Izglītības iestādes misija – radīt bērniem draudzīgu, veselīgu, drošu, attīstošu, izglītojošu un iekļaujošu vidi, kas atbilst individuālajām izglītojamo interesēm, vajadzībām un attīsta kompetences, kas piemērotas ilgtspējīgām nākotnes vajadzībām un reālās dzīves situācijām.
2.2. Izglītības iestādes vīzija par izglītojamo – zinātkārs, radošs un dzīvespriecīgs bērns, kas dzīvo veselīgi, droši un aktīvi, pastāvīgi darbojas, ieinteresēti un ar prieku mācās, gūstot pieredzi par sevi, citiem, apkārtējo pasauli un savstarpējo mijiedarbību tajā.
2.3. Izglītības iestādes vērtības cilvēkcentrētā veidā – sadarbība (pedagogu komanda, vecāki, bērns), atbildība, cieņa, godīgums
2.4. 2023./2024. mācību gada darba prioritātes un sasniegtie rezultāti
2.5 Informācija, kura atklāj izglītības iestādes darba prioritātes un plānotos sasniedzamos rezultātus 2024./2025. mācību gadā (kvalitatīvi un kvantitatīvi)
3. Kritēriju izvērtējums
3.2. Kritērija "Mācīšana un mācīšanās" stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības
3.3. Kritērija Administratīvā efektivitāte stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības.
4. Audzināšanas darba prioritātes trim gadiem un to ieviešana
Vērtībās balstītu ieradumu/tikumu un caurviju prasmju jēgpilna veidošana un attīstīšana kompetenču pieejā balstītā mācību procesā. Tiek sekmēta izglītojamo pašvadīta mācīšanās, emociju atpazīšana un kontrole, vērtību un tikumu attīstīšana, veidojot izpratni par sadarbību, gudrību, atbildību un centību.
Droša un veselīga dzīvesveida izpratnes veidošana audzināšanas un mācību procesā. Akcents uz vērtībās balstītu ieradumu veidošanu(godīgums, savaldība, laipnība), uzvedības noteikumu ievērošana, pozitīva uzvedība, savas un citu drošības un veselības saudzēšana.
Līdzdalība pirmskolas izglītības iestādes mācību un audzināšanas procesā attīstot vērtībās balstītus ieradumus un tikumus. Izpratnes veidošana par piederību ģimenei, iestādei un valstij. Izglītojamo iesaistīšana valsts kultūras mantojuma iepazīšanā, vides sakārtošanā un saglabāšanā (iepazīšanās ar latviskās dzīvesziņas un tautas tradīcijām, dalība gadskārtu svētku un valsts svētku svinēšanā.
4.2. Audzināšanas un mācību procesa vienotībā tika plānoti un daļēji sasniegti audzināšanas uzdevumi, atbilstoši iestādes prioritātēm un mācību gada galvenajiem uzdevumiem, akcentējot vērtību/tikumu attīstīšanu, pašvadītu mācīšanos un sadarbību, iesaistot bērnus vides iekārtošanā, kārtības uzturēšanā un saudzēšanā.
Izglītības iestādes galvenie secinājumi par izglītojamo sniegumu ikdienas mācībās.
Izglītojamie ir aktīvi mācību dalībnieki, nevis pasīvi informācijas saņēmēji un pedagogu demonstrēto darbību atkārtotāji. Lai vēl vairāk uzlabotu izglītojamo mācīšanos, pedagogiem jāpilnveido prasme laikus sniegt izglītojamam konkrētu un izmantojamu atgriezenisko saiti par viņa sniegumu
5. Izglītības iestādes dibinātāja noteiktie mērķi un uzdevumi izglītības iestādes vadītājam trīs gadiem, to ietvaros galvenais paveiktais 2023./2024.māc.g.
Vadība nospraudusi galveno mērķi: nodrošināt sistēmu kvalitatīvām mācībām valsts valodā: Vienota skola Pastāvīgi pilnveidot un modernizēt digitālos rīkus. Pilnveidot vadības atbalstu attīstībai: aktīva iesaistīšanās ikdienas darbu plānošanā, sava piemēra demonstrēšana, virzība uz mērķu sasniegšanu, mācīšanās kultūras veidošana un efektīva mācīšanās vajadzību noteikšana. Izstrādāt nolikumu pedagogu pašvērtēšanas kvalitātei un efektivitātei, apspriest pedagogu kopsapulcē
6. Izglītības iestādes vadītāja, izglītības iestādes padomes ieteikumi izglītības iestādes darbības pilnveidei un izglītības/nozaru politikas jautājumos (pēc iestādes vēlmēm)
Iegūtie izvērtējuma rezultāti norāda uz nepieciešamību:
Pilnveidot izglītības programmas īstenošanas kvalitāti nepārtraukti
Pārskatīt izglītības programmas piedāvājumu, ieviest kvalitatīvus uzlabojumus
Komandas darba principu pastiprināšana starp iestādes personālu, savstarpējā mācīšanās veidojot un plānojot mācību saturu jomu ietvaros, integrējot caurviju prasmes un tikumus.
Vecāku iesaiste un sadarbība: sastādīt plānu pasākumiem vecākiem (Online diskusiju vakari vecākiem par aktuālām audzināšanas tēmām 1 x mēnesī); atbalsta materiālu sagatavošana vecākiem kā palīdzība valodas apguvē kopā ar bērniem (1x nedēļā)